<> معروفترین حسابدارانی که حسابدار نشدند
نوشته شده توسط : سید محمد حسینی

مقاله آموزشی معروفترین حسابدارانی که حسابدار نشدند

 

 

اولین سند نوشته ی حسابداری به لوکا پاچیولی ، یک راهب فرانسیسکن و هم دوران کریستف کلمب ، تعلق دارد .کتاب او با عنوان کلیات حساب ، هندسه ، و نسبت و تناسب که در 1494 منتشر شد شامل بخشی با عنوان " جزییات حسابداری و ثباتی" بود که سامانه ی حسابداری مورد استفاده در ونیز آن زمان را توصیف می کرد .

گذشته از این شخصیت مشهور و تاریخی حسابداری که شغل اصلی اش حسابداری نبود ، در دنیای معاصر، آدم های مشهوری زندگی می کنند که حسابداری خوانده اند ، اما در بیرون از دنیای حسابداری به شهرت رسیده اند . شما با خواندن فهرست زیر با مشهورترین حسابداران جهان آشنا خواهید شد.

 

 

 

 جان گریشام

جان گریشام ، این رمان نویس تند مزاج قبل از این که نویسندگی را پیشه ی خود کند و به شهرت جهانی دست یابد در دنیای وکالت مشهور بود . اما چیزی که گریشام را کم تر به آن می شناسند این است که اولین مدرک دانشگاهی اش را در رشته ی حسابداری از دانشگاه ایالتی میسی سیپی گرفت. دانش آموختگی در حسابداری قبل از آن بود که به مدرسه ی حقوق برود و شاهد تجاوز به یک کودک 12 ساله باشد . گریشام به خاطر این اتفاق در دادگاه حاضر شد و شهادت داد . این اتفاق تاثیر عمیقی بر وی گذازد و الهام بخش اولین رمانش شد.

 

 

کنی جی . کنی جی

کنی جی . کنی جی ، نوازنده ی مشهور ساکسیفون سوپرانو با رتبه ی عالی از دانشگاه واشنگتن در مقطع کارشناسی حسابداری دانش آموخته شد . اگرچه قبل از آن که دبیرستان را ترک کند به صورت نیمه حرفه ای ساکسیفون می نواخت ، اما در آن زمان نمی دانست که در دنیای موسیقی به شهرت خواهد رسید . به همین دلیل تصور می کرد حسابداری تا اندازه ای مطمئن تر است .

 

باب نیوهارت

باب نیوهارت ، این مرد طناز و کمدین اولین شغل اش را به عنوان حسابدار در محله ای در پایین شهر نیویورک گرفت . او مدعی است که سامانه ی حسابداری خودش را برای موازنه کردن کسری تنخواه گردان ابداع کرده است. وی با طنز خاص خودش می گوید" چون همیشه کشوی میزش کسری می آورد او ناچار بود پول های گم شده را از جیب خودش بپردازد . وقتی رئیس اش عذرش را به خاطر استفاده از روش های حسابداری درست خواست ، تصمیم گرفت شغل دیگری را امتحان کند ."

اما زمانی که هنوز به عنوان حسابدار مشغول به کار بود ، برنامه ی رادیویی تلفنی خود را آغاز کرد . این موفق ترین برنامه ی رادیویی در زمان خودش بود . بعدتر به یک کمدین بزرگ در سینما ، تلویزیو و رادیو تبدیل شد .

 

گیبی هینز

گیبی هینز . باور کردنش سخت است ، اما این خواننده ی جنجالی موسیقی پانک بوت هول سورفرز قبل از اینکه در موسیقی به شهرت برسد به دانشگاه ترینتی رفت و مدرک کارشناسی حسابداری گرفت . در طول دوره تحصیلش او کاپیتان تیم بسکتبال ، رئیس انجمن اخوت دانشجویان و دانشجوی سال حسابداری بود . پس ازدانش آموختگی از دانشگاه قبل از این که گروه موسیقی اش را تشکیل دهد ، یک سال در یک موسسه حسابداری کار میکرد .

 

تیم دی بویس

تیم دی بویس . شما ممکن است این نام را نشناسید ، اما او به عنوان " حسابدار خواننده " مشهور است . او ترانه های کانتری ( روستایی ) شور انگیزی مثل " عشق در درجه اول "، " وقتی اسمتو صدا میزنم " و بسیاری دیگر را سروده و خوانده است . با اینکه الان صاحب شرکت اریستار کوردرز است ، اما سال ها در دانشگاه اوون حسابداری تدریس کرده است . اخیرا در سال 2008 دوباره برای تدریس حسابداری به دانشگاه اوون بازگشته است .

 

والتر دیمر

والتر دیمر نام دیگری است که احتمالا شما نمی شناسید . در دهه ی 1920 به عنوان حسابدار در شرکت سهامی فلیر کار می کرد . اما در همان دوره در اوقات فراغتش دستورات خوراک پزی تهیه می کرد ، تا این که چیزی کوچکی را که امروزه به عنوان آدامس بادکنکی می شناسیم اختراع کرد .

 

جی . پی . مورگان

جی .پی .مورگان ، این تامین کننده ی مالی و بانکدار بزرگ و مشهور اولین شغلش را به عنوان حسابدار در وال استریت آغاز کرد . اما مورگان پس از فوت پدرش و ترک شغل حسابداری که کسب و کار خانوادگی اش بود ، رفت تا به یک آدم پیشرو در صنعت بانکداری و شرکت داری تبدیل شود. او شروع به خرید و ادغام کسب و کارهای درمانده و در حال ورشکستگی ، به ویژه در صنعت راه آهن ، کرد .کسب و کاری که هنوز هم در شرکت جی .پی .مورگان انجام می شود و به عنوان بانکداری سرمایه گذاری مرسوم است . مورگان پایه گذار بانکداری سرمایه گذاری است .

 

آرتور بلنک

بلنک که امروزه به خاطر تملک تیم فوتبال "آتلانتا فالکونز" شهرت دارد ، اولین شغلش را به عنوان حسابدار آغاز کرد .اما در همان زمان به صورت پاره وقت در یک فروشگاه سخت افزار کار می کرد . با تجربه ای که در این زمینه به دست آورد بعدتر بههمراه یکی از همکارانش شرکت " هوم دپیوت " مشهور ، فروشگاه زنجیره ای سخت افزار ، را تاسیس کرد . این شرکت کوچک بلنک را میلیاردر کرد – حسابداری به او آموخت که پولش را چگونه خرج کند .

 

والترال . مورگان

والترال . مورگان نامی آشنا و مشهور در دنیای کسب و کار ، یک حسابدار رسمی بود . اما امروزه او را به عنوان پدر صنعت صندوق های وجوه سرمایه گذاری مشترک یا "تعاونی وجوه " می شناسند . صندوق سرمایه گذاری مشترک او با نام صندوق ولینگتون ، به لحاظ بزرگی دومین صندوق سرمایه گذاری مشترک جهان و متعلق به گروه ونگارد است . مورگان زمانی که در سال 2000 در سن 102 سالگی درگذشت ، مسن ترین حسابدار زنده و حسابدار رسمی بود .

 

جوزا وجوود

بله همان وجوود سفالگر و سازنده ی ظروف مشهور . وجوود چیزی را اختراع کرد که ما حسابدار ها به عنوان حسابداری بها ( در ایران ، حسابداری صنعتی ) می شناسیم . جوزا در دوره رکود بزرگ مجبور بود برای مبارزه با کارمندان اخلاس گر و رکود ، سامانه ای را برای ردیابی بها و سود محصولاتش ابداع کند . او که از این سامانه برای تعیین بهای محصولاتش استفاده می کرد تنها سفالگری بود که در میان هزاران سفالگر از رکود به سلامت عبور کرد .  

 




:: موضوعات مرتبط: مقالات و مطالب آموزشی , ,
:: بازديد از اين مطلب : 656
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


راه حل صحيح موفقيت اين است که اشتياق شما به پيروزي بيشتر از ترس شما از شکست باشد.